نحوه تعویض لاستیك خودرو مشاهده در قالب پی دی اف چاپ فرستادن به ایمیل

پنچر شدن لاستیك خودرو اتفاق خوشایندی نیست، اما وقتی پیش می‌آید لازم است بدانیم چطور آن را برطرف كنیم. برای اطلاعات بیشتر در این باره با ما همراه شوید

 


پنچر شدن لاستیک خودرو

 

پنچر شدن، خروج هوای داخل لاستیك‏های خودرو است كه ممكن است در اثر وارد شدن میخ یا یك شی تیز داخل لاستیك اتفاق بیفتد. لاستیك‌هایی كه بافت فولادی دارند مقاومت بیشتری دارند. بیشتر وقت‌ها پنچر شدن موجب كاهش فشار هوای داخل لاستیكها شده و آنها را از رینگ جدا می‌كند. میانگین عمر لاستیك‌ها معمولا 96 هزار كیلومتر است، ولی در برخی شرایط مانند ترمزهای شدید، رانندگی در هوای گرم، رانندگی با سرعت‌های بالا، باشتاب زیاد شروع به حركت كردن و رانندگی در راه‌هایی با شرایط بد كمتر می‌شود.

 

 

هرگز زمان تعویض لاستیك را تا موقعی كه كاملا ساییده و سطح آنها صاف شده یا رویه آنها ترك خورده باشد به تعویق نیندازید. به طور منظم با كنترل فشار هوای داخل لاستیك‌ها، بالانس كردن آنها و میزان كردن فرمان می‌توان عمر لاستیك‌ها را افزایش داده و از پنچر شدن آنها جلوگیری كرد.

 

 

اگر خودرو دنده اتوماتیك است، دنده را در حالت پارك قرار دهید و اگر سیستم دنده دستی است، آن را در وضعیت دنده عقب قرار دهید. فلاشرهای عقب را روشن كرده و ترمز دستی را بكشید. مطمئن شوید كه همه سرنشینان از خودرو پیاده شده‌اند. سپس پشت خودرو، مثلث خطر یا یك شیء منعكس كننده نور قرار دهید، به طوری كه حداقل از 45 متری دیده شود.

 

 

 


استفاده از مثلث خطر و فلاشر در هنگام تعویض لاستیک

 

برای آنكه مطمئن شوید كه ماشین سر نمی‏خورد و از روی جك خارج نمی‌شود، یك تكه آجر، سنگ، چوب یا چوب چرخ به عنوان مانع، جلو یا عقب لاستیك ماشین به صورت مورب قرار دهید. گذاشتن مانع برای جلوگیری از حركت در سطوح شیب‌دار است. در سطح صاف هم بهتر است اگر چرخ عقب نیاز به تعویض دارد زیر چرخ جلو و اگر چرخ جلو نیاز به تعویض دارد زیر چرخ عقب مانع گذاشته شود.

 

 

جك را در محل مناسب كه در راهنمای خودرو مشخص شده، زیر ماشین قرار دهید. به آرامی جك بزنید تا ماشین بلند شود. مطمئن شوید كه جك به خوبی با ماشین درگیر شده است. جك زدن را تا جایی ادامه دهید كه ماشین به اندازه كافی از زمین بلند شود و بتوان پیچ‌های لاستیك را كه در تماس با زمین است باز كرد.

 

 


لزوم قرار دادن جک در محل مناسب

 

 

اگر رینگ دارای قالپاق است برای دسترسی به پیچ‌ها آن را بردارید. همه پیچ‌ها را شل كنید، اما به طور كامل در نیاورید. اگر پیچ‌ها مدت زیادی است كه باز نشده‌اند ممكن است باز كردن آنها مشكل باشد. اگر روغن ترمز همراه دارید كمی از آن را روی پیچ‌ها بریزید و چند دقیقه صبر كنید. پیچ‌ها را به صورت متقاطع و دایره‌ای باز كنید.

 

 

جك زدن را ادامه دهید تا چرخ به‌طور كامل از روی زمین بلند شود. مهره‌ها را از روی پیچ‌ها باز كنید. لاستیك را به طور كامل از محل خود در آورید و در محل امنی قرار دهید كه در صورت در رفتن جك آسیبی به ماشین نرسد. سوراخ‌های رینگ زاپاس را در امتداد پیچ‌ها قرار داده و با كمی فشار و به آرامی لاستیك را جا بزنید. پس از جا زدن لاستیك‌ها مهره‌ها را ابتدا با دست ببندید و به صورت یكی در میان و ضربدری با استفاده از آچار سفت كنید.

 

 

 


ترتیب بستن مهره‌های چرخ

 

برای سفت كردن مهره‌ها، اهرم جك را در جهت مخالف پیچانده و خودرو را پایین بیاورید. مطمئن شوید كه خودرو به طور كامل روی زمین قرار گرفته است. لاستیك پنچر را در پوشش زاپاس قرار دهید. پس از اتمام كار، لوازمی را كه برای اطمینان در جلو یا عقب خودرو قرار داده‌ بودید، بردارید.

 

نظرسنجی

عملکرد پرسنل خزر تایر را چگونه می بینید؟
 

اوقات شرعی

هواشناسی

آمار سایت

Power by PCA